Consell Regulador DO Empordà

Tastos online de vins DO Empordà durant el confinament

14/04/2020

El Consell Regulador de la DO Empordà i els cellers empordanesos programen cada dissabte un tast a través d'Instagram dins la campanya #EmpordaDesdeCasa 

El Consell Regulador de la DO Empordà i els cellers empordanesos programaran cada dissabte un tast online a través del seu canal d'Instagram dins la campanya #EmpordaDesdeCasa. El proper tast online tindrà lloc aquest dissabte 9 de maig dirigit per Oriol Rovira, del Restaurant Els Casals, amb el vins Mosst 2019, del celler Masia Serra, i 30.70 2019, del celler Hugas de Batlle. Els participants poden comprar i rebre a casa aquests vins a través de la botiga online d'Abricoc (cal fer les comandes abans de dimecres per assegurar que els vins arribin abans del dia del tast). 

El Consell Regulador de la DO Empordà i els cellers empordanesos han posat en marxa la campanya #EmpordaDesdeCasa que proposa consumir vins de la denominació des de casa per mirar de reactivar les vendes que pràcticament s’han aturat. Des de mitjans del mes passat, el consell regulador i els cellers empordanesos han fet una crida perquè els seus usuaris de Facebook, Twitter i Instagram consumeixin vins empordanesos des de casa i ho comparteixin a les seves xarxes socials amb l’etiqueta #EmpordaDesdeCasa. 


Diversos enòlegs, sommeliers, restauradors o artistes s'ha adherit a la campanya publicant vídeos on en primer lloc animem a la població a quedar-se a casa i després proposen un brindis amb un vi DO Empordà per agrair la feina dels col·lectius que lluiten contra el coronavirus o per donar suport a sectors, com el de la restauració, que també travessen moments molt difícils.

Segons les primeres estimacions dels cellers empordanesos, la venda de vins DO Empordà han registrat un descens mitjà del 90% des de l’aplicació de les mesures de confinament a causa de la crisi del coronavirus. Un 40% dels cellers, especialment els més petits, asseguren que la disminució és del 100%. Ara mateix, els únics punts de venda oberts són les botigues online dels mateixos cellers, les botigues de barri i supermercats i l'exportació, tot i que tots els canals registren caigudes generalitzades de la demanda. Els cellerers estan ‘molt preocupats’ per la situació però alhora actius per afrontar una realitat adversa.

Notícies relacionades

Cercador

Historial

Click Me For A Modal